Isnin, 15 Januari 2024

Pulang dari bercuti Hari Raya Adha

Hidup bersaudara kita terjemahkan dalam sambutan hari Raya dengan menziarahi




Semua orang mahu bahagia disamping keluarga
Mahu mengisi masa yang bermanfaat dengan keluarga

Saya membuat pilihan untuk bebas kewangan

Saya bertekad untuk bebas
Saya berusaha untuk mencapainya walau apa jua harganya.

Antara caranya ialah pelaburan
Semasa Travel Maldives baru-baru ini saya mendapat ilham untuk meneruskan pelaburan. 

Saya bertekad dan berniat untuk menyimpan sekurang-kuranya 1gram sebulan simpanan emas.
Ini kerana potensi emas sebagai penyimpan nilai dan kalis inflasi

Insya Allah, satu hari nanti saya akan menjadi pelabur emas dan berkongsi dengan anda semua.
Sebelum ini saya melabur dalam saham di Bursa Malaysia dan masih lagi melabur disana. 
Apasalahnya mempelbagaikan pelaburan kan?

 
Jadi sekarang saya ingin bermula dalam pelaburan emas.
saya telah mengkaji syarikat yang menjual emas di Malaysia kerana Tsunami kewangan boleh berlaku secara tiba-tiba tanpa kita jangkakan.

Bila berlaku kegawatan ekonomi, dan apabilabila berlaku sedemikian tiada apa lagi yang boleh kita harapkan selain berdoa dan bertawakkal, kita sudah tentu memerlukan back up plan.




Apadia back up plan yang boleh kita harapkan ialah nilai sesuatu yang boleh kita pegang.
selain daripada Wang Ringgit yang boleh bernilai walau dimana sahaja kita berada. Ianya tidak lain dan tidak bukan adalah Emas.


Fikhruldin
6 September 2017

Aktikel lama telah diterbitkan kembali.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan